Duidelijkheid in de reisbranche
ZakennieuwsEERBEEK – Door alle maatregelen zijn er veel vakanties in binnen- en buitenland geannuleerd. Men kreeg dan een voucher aangeboden. En daar is nu nog veel onduidelijkheid over, vooral op social media.
Esther van Loenen, van The Travel Club Eerbeek, is voor onze regio de aangewezen persoon, om daar meer over te vertellen.
Zij is net terug van een inspectiereis naar Tenerife. Ze wil voor haar klanten toch weten hoe het op dit moment in zijn werk gaat. “Je kunt ten eerste pas na een negatieve PCR test op reis gaan met het vliegtuig. Op Schiphol was het super veilig. Inchecken doe je bijvoorbeeld al online. Daarnaast is alles eenrichtingsverkeer op het vliegveld. Alles wordt extreem goed schoongemaakt en je draagt al een mondkapje uiteraard.” Ze vergelijkt het zelfs met de restaurants in eigen land, zij hadden het allemaal al goed voor elkaar. “En bovendien maakt het niet uit waar je bent, maar hoe je je gedraagt!”
Vouchers
In de reisbranche wordt alles vooraf ingekocht, de tickets, de kamers enz. enz. Dus als u geboekt heeft, is de betaling daarvoor al gedaan. Wanneer een reis wordt geannuleerd, krijgt u een voucher. Deze SGR-vouchers voor pakketreizen zijn in het leven geroepen om de klant te beschermen en de reisbranche tijd te geven het geld terug te kunnen betalen, omdat niet alle geannuleerde reizen in één keer terug konden worden betaald. Een SGR – voucher is altijd gedekt dus de klant krijgt altijd het geld terug. Het voucher kan 6 maanden na uitgifte ingediend worden voor restitutie. De reisorganisator heeft dan nog tot 1 jaar minus 1 dag na uitgiftedatum de tijd om het geld terug te betalen.. Als alles rond is komt er een voucherbank, waar de touroperators geld kunnen lenen om uit te betalen aan de klant.
Nog vragen?
Heeft u nu nog vragen over een reis of wilt u nog op reis? Neemt u dan vrijblijvend contact op met Esther van Loenen, via 06-27165707 of via www.thetravelclubeerbeek.nl. Zij geeft u graag uitleg.