Logo brummensnieuws.nl

Restaurants zoeken naar andere wegen

Bezorging, afhalen, webshop

EERBEEK - Restaurant Formidable in Eerbeek opende in november. De Luchte in Leuvenheim luttele weken geleden. Natuurlijk in de hoop op een mooie start en een mooie toekomst. In ieder geval niet in de verwachting zo snel de deuren te moeten sluiten als gevolg van een virus. Dus zoeken ze nu de klant op een andere manier op.

Winston Chang van Formidable noemt het ‘zuur’. “We hebben een wat langzame start gehad in Eerbeek, maar de loop begon er goed in te komen. Tja, en dan dit. Drie weken dicht en wie weet hoeveel langer. We kregen al veel afmeldingen trouwens. Mensen gaan niet meer onnodig de deur uit of mijden groepen. Vrijdag hadden we maar één tafel bezet. Die hebben we nog maar afgewerkt, ook al mocht het officieel niet. We zijn nu bezig met een afhaalservice te organiseren. Dat kost wat tijd. Om een kaart te maken, foto’s van de gerechten te maken. We denken aan sushi en oosterse gerechten. Daarnaast starten we met een webshop. We kunnen niet stilzetten. We zullen onze omzet toch elders vandaan moeten halen. En hopen dat deze crisis snel eindigt. En zeker niet dat straks ook een verbod komt op afhalen van maaltijden.”
Formidable hoopt dat een bestelsite binnen 1,5 week geactiveerd is en digitaal besteld kan worden. Tot die tijd kan (binnen enkele dagen) telefonisch worden besteld.
Samantha van de Weijer van de Luchte: “We hadden zelf al het besluit genomen om afgelopen zondag om 16 uur de deuren te sluiten. Een aantal grote reserveringen was geannuleerd. Uiteraard snappen we dat en we willen zeker geen bron van besmetting vormen met ons restaurant. Dan is er maar één besluit mogelijk, al is het gevoelsmatig enorm vervelend. En we zijn niet de enige.”
Zij exploiteren ook Unieke Thuiszorg, waar tevens diverse maatregelen getroffen moesten worden. Maar het team is niet bij de pakken neer gaan zitten, zij zetten de schouders eronder en hebben besloten een maaltijd bezorgservice op te zetten. Met ingang van vrijdag 20 maart bezorgen zij vanaf 17 tot 20 uur maaltijden aan huis, de bestelling hiervoor is telefonisch te plaatsen. Voorgerecht en hoofdgerecht zoals in het restaurant. Van de Weijer: “Wij proberen positief te blijven. Als het niet in ons restaurant kan, brengen we een heerlijk diner bij de mensen thuis.” Zie elders in deze krant voor de advertentie.

Meer berichten
 


Week 12

RECEPTIONISTDe oplossing voor week 9: